Vem behöver omega-3-tillskott?

Personer som inte äter fet fisk minst tre gånger per vecka eller personer som visar tecken på inflammation rekommenderas att äta omega-3-tillskott. Visar man tecken på inflammation kan en högre dosering behövas och ens totala fettintag bör ses över.

Omega-3 är nödvändigt för en kropp i balans och uppges också vara bra för att förebygga många olika sjukdomstillstånd som exempel allt från problem med hjärta och kärl till muskler, leder och hjärna. Ett av de områden där omega-3-fettsyrorna verkar positivt är mot inflammation, och då forskning pekar allt mer på att många sjukdomar har sitt ursprung i en inflammation kan man tänka sig att omega-3-fettsyrorna är ett starkt vapen för en väl fungerande hälsa.

I slutänden handlar det om mängden omega-3. Mot inflammation är det bäst med en sammansättning där mängden EPA är något högre än mängden DHA. Människor som inte har varit vegetarianer väldigt länge har dålig förmåga att omvandla alfalinolensyra, grundformen av omega-3, till den aktiva formen EPA och DHA. Vi behöver åtminstone upp emot 1-1,5 gram omega-3 i form av EPA och DHA dagligen.

Blod är 60 % vatten.
Hjärnan är full med fett
EPA – fiskolja från kosttillskott
DHA – ex från kallvattenfisk från rapsolja, valnötter, linfrön

Omega-3 är antiinflammatorisk och ökar koncentrationen.
Bra för hjärta och kärl, lunga, lever, njure, mjälte och bukspottskörteln.

Många ämnen i kroppen minskar sin produktion med åren och vi behöver komplettera för en bättre hälsa och välmående.

Omega 3+E

Omega 3+E

För normal hjärtfunktion.

Tillsätt 35 droppar (1,67 ml) i kall dryck 1 till 2 gånger dagligen.

Q10 Plus

Q10 Plus

Blanda 18 droppar (1 ml) i valfri kall dryck en gång per dag.

 

 

Vill du ha mer information hör gärna av dig till mig.

Jill Ståhle 0706-552219

Mejl: info@jills.se

www.jills.se